Pages

    03 June 2009

    ~sELiPar DiCuRi~

    Maka tersebutlah kisah di sebuah kampung bernama Pinang 18,namanya sebegitu kerana hanya terdapat 18 pokok pinang kat kampung tu,kirabanyak jugakkan... tinggal lah seorangorang yg gila bernama Ali( memang namasebenar). Ali tinggal seorang diri setelah kedua ibubapanya meninggaldunia.Pondoknya terletak di hujung kampung. Ada org kata, Ali ni mewarisi sifat gila dari bapanya..
    Peristiwa tragis ini berlaku pada hari jumaat. maka hendak dijadikan cerita,seperti hari2 jumaat yg lain, Ali akan pergi ke masjid utk menunaikan solat jumaat. sungguhpun dia ni gila..tapidalam bab sembahyang dia tak pernah gila. oleh itu kengkawan semua,contohilah sikap Ali ni, jgnlah miss solat. nnti kita lebih gila dari org yg gila.

    Setelah selesai solat, Ali pun macam biasa nak balik rumah dia. Puas dicarinya selipar buruk kesayangannya,tapi tak berjumpa jugak. Benganglah siAli ni sebab selipar dia dah kena curi. Dengan tergesa2..Ali masuk balik ke dalam masjid dan terus menuju ke microfon. Apalagi... dia pun buat pengumuman dengan suara yg ala2 ganaz lagi brutal..

    "Kepada sesiapa yg curik kasut aku,tolong pulang balik, kalau tak aku akan buat macam yg arwah bapak aku buat tahun lepas!!!!

    "Maka takutlah orang kampung Pinang 18. Almaklumler... orang giler ni klau nak mengamuk punyalah dahsyat. Klau tak guna parang, mesti tak thrill.

    Tetiba datanglah seorang budak denganwajah yg pucat lagi takut menjinjing selipar buruk Ali. Sambil tersengih2 budak tu berkata...

    "alaaa abang ni.. saya nak berguraupun tak boleh..

    "Ali menjegilkan biji matanya tanda geram sesangat kat budak tu. Lintang-pukanglah budak tu lari. Setelah dapat selipar buruknya..Ali pun bersiap2 utk meninggalkan masjid. Pak Imam yg dari tadi memerhatikan kelakuan Ali cuba mendekatinya. Dengan rasa takut.. PakImam pun bertanya...

    "Errrr... boleh aku tahu..apa yg arwah bapak ko buat bila dia tak dapat semuala selipar dia"

    "Balik kaki ayamler... "jawab Ali dengan selamba rocknyerr..

    0 ungkapan:

    .

    Labels

    Tags:
    Powered by Blogger.