Pages

    17 October 2009

    ~DeEp VaLLeY~

    SAWaDIKAp...

    disebuah pagi yg hening,awannya bergerak mendayu2 kearah selatan serta udaranya yang segar dan nyaman dr ganguan karbon monoksida,CFC n gas asli yang dpt mdtgkn kmudhratan kpd sang khidupan..

    klihatan bdusun2 segerombolan makhluk bkumpul disebuah bangunan yg diselaputi oleh berbagai2 corak serta juga kelihatan bnyk patung2 khayalan dunia singgah dan menetap pada bgunan itu.hatiku bertanya2,apakah yg telah berlaku hari ini?adakah terdapat satu kmalangan jiwa yg telah mragut rumput disebarang sana,ataupun munculnya makhluk aneh berboncengkan UFO yg biasanya ditonton dikaca2 mata televisyen..

    demi mendapatkan kpastian bg merobek dan meleraikan sgala kkusutan dan kesempitan fikiran ini,ku mngerutkan dahi yang dijadikan anggota untk dirapatkan ke tanah ketika sujud sambil menerjah ke sluru pelusuk alam akal yang dikurniakan oleh MAHA PENCIPTA bagi menepis sgala soalan2 yang memburu sebuah jawapan..

    namun begitu, usahaku kelihatan samar2 disebalik keringat yang tarpancur bagaikan mencurah air kedaun keladi.fikiranku telah merasa sedikit kepenatan bagaikan baru sahaja tamat perlawanan akhir under 20 diantara BRAZIL dan GHANA yang berkesudahan dimenangi oleh pihak yang baik,GHANA dengan aggregate 4 berbalas 3 yg ditentukan dalam penentuan sepakan penalti.

    akhirnya, asaku telah putus stelah terkena hirisan pisau yg bru digunakan utk memotong bawang besar bg myempurnakan bahan2 asas bg myediakan roti canai bawang.lalu kuberlari2 anak ke arah sofa yg gebu untuk dihamparkan sebujur tubuh sambil tangan trus meraba2 dalam kegelapan mencari sjenis gajet yang mampu berfungsi sebagai penjana tv yg berjenama toshiba dan ia telah dijumpai berhampiran dengan sbuah kotak elektronik yang saizya 13.5 inci.lalu,tanpa melengah2kan masa,ku menekan butang alert pada gajet itu dan tidak semena2nya terpancarlah cahaya dari sebuah kotak yg terikat dengan sejenis tali dan ianya ditampal dan terlekat di dinding. mataku merenung tajam ke arah secebis skrin pada kotak itu sambil meneliti kelibat2 gambar di kotak itu yang bagaikan hidup.

    tiba2, jawapan itu muncul dri kotak ajaib itu yang biasanya pada zaman dahulu kala digunakan oleh ahli2 sihir durjana.rupan2ya hari ini merupakan satu pesta dan perayaan bagi makhluk2 yang menganuti agama yang tidak diiktiraf oleh ALLAH sebagai agama disisi-NYA.akhirnya,sgala masalah yng berlegar2 dibenak fikiranku telah terjwab dan ia hanya merupakan DEEPAVALI DAY...

    so,in addition,moreover,watever..disini sy x ingin mengucapkan selamat deepavali kepada mereka2 yang diluar sana xkiralah di 1 malaysia or kat oversea sana..

    arigato gozaimasu...haik

    0 ungkapan:

    Powered By Blogger

    .

    Labels

    Tags:
    Powered by Blogger.