Pages

    31 July 2010

    suara ( ku berharap )

    rasa kosong menghantui petang. terdetik hati membaca sesuatu. walaupun sudah pernah terdengar, ia luput kembali. bak kata, masuk telinga kanan keluar telinga kiri. sudah menjadi fitrah diri. betapa susahnya hati untuk sentiasa gentar. terlalu mudah dinodai kelalaian 'hubbud dunya'........terbaca




    hati sentiasa berlari menuju ke-arahnya....walaupun ia
    tidak kekal....indahnya penuh penipuan



    seimbangkn ia, atau duniawi mengatasi??


    firman Allah yg bermaksud:"Sesiapa yang cinta pada akhirat maka dunia akan dtg mencarinya,dan barang siapa yg cinta pada dunia,akhirat kelak dunia akan menghinanya".Bertaubatlah kepada Allah s.w.t sebelum terlambat.Firman Allah lagi maksudnya:"Dan barang siapa yg mengerjakan kejahatan dan menganiaya diri sendiri kemudian memohon keampunan kepada Allah mesti dia mendapati Allah Maha pengampun lagi penyayang"(An-nisa:110)

    1 ungkapan:

    Unknown said...

    Salam bro..^^
    nk tmbah sket bley??

    ''Dan carilah (pahala) negeri akhirat dengan apa yang telah dianugerahkan Allah kepadamu tetapi janganlah kamu lupa bahagianmu di dunia...'' (al-Qasas, 28:77)

    tapi yg kita slalu buat;
    mengejar dunia yg fana dan kadang2 mengingatkn diri (tu pn kalau ingat)utk tidak lupakan akhirat... Astaghfirullahal'azim..

    so, statement:
    ''World, world jugak! Akhirat jangan lupa!'' = Opposite dgn apa yg Allah mention dlm Quran...

    ''Ya Allah, letakkanlah dunia di tanganku tapi bukan di hatiku...''

    ~~lama x bukak blog ni...tetiba rasa nk comment sbb baru je dpt tazkirah pasal dunia vs akhirat ni...iA kita jumpa kt M'sia nnti...doakan Along exam nnti..moga Allah bg yg terbaik!~~



    --Along_de_CZ--

    Powered By Blogger

    .

    Labels

    Tags:
    Powered by Blogger.