Pages

    11 November 2011

    XI

    11 = kalau satu je, sebelas
    11.11 = da kalau dua, jadi la dua belas
    11.11.11 = tapi kalau da tiga tu, berbelas-belas la jawabnya

    aku tyme ni tido asenye... qoilullah katenye


    apa ada pada 11.11.11?


    1. ulang hari keputeraan KDYMM Sultan Muhammad V, Tuanku FARIS (ehem2) Petra yang ke 42. [ Allahu Akbar... Allahu Akbar... Allahu Akbar :D ]
    2. berbondong-bondong manusia mendaftar untuk berkahwin. [ alhamdulillah, Selamat Pengantin Baru, moga kekal bahagia hingga ke akhir hayat :), aku bila plak? ]
    3. senior ku diijab kabulkan. [ Barakallahulakuma wabaraka 'alaikuma wajama'a bainakuma fi khair, sedey tak dapat gi T_T ] 
    4. pembantu khas Dato' Husam Musa, Kamarulzaman Hj Abdullah meninggal dunia. [ innalillahi wainna ilaihi raji'un, semoga beliau ditempatkan bersama orang-orang yang soleh :I ] 
    5. ramai ibu-ibu memaksa anaknya dilahirkan walaupun dengan caeserean. [ isk3, tak patot... tak patot, cian kat baby tu ]
    6. munken ada orang menyambut hari kemunculannya di dunia ini. [ umur da meningkat, amalnya pon patot meningkat la kan? peringatan buat diriku ] 
    7. ada pasangan yang memilih untuk memulakan per'kapel'an. [ cendol ke hape manusia cenggini? ]
    8. ada juga suami isteri yang sah menyambut ulangtahun perkahwinan. [ semoga terus berkekalan hendaknya ]
    9. malah ada yang memandai-mandai membuat perkiraan matematik, iaitu 111111 x 111111 = 12345654321. [ so what? ]
    10. dengan disengajakan, cerita 11-11-11 pun mula ditayangkan dipawagam. [ macam tak besh je cite ni ]
    11. aku gi solat jumaat. [ satu kewajiban. untuk muslimin yang cukup syaratnya, tak kesahla tarikh bile2 pon ]


    fuhh, cukup gak sebelas. apa pun, tiada apa pun. tarikh hanyalah nombor dan nombor adalah angka. tiada apa pun. yang penting Allah s.w.t itu Esa, yakni SATU. 



    tak cukup satu... dimanakah satu itu?
    cukuplah SATU itu untukku.

    "benjo double special"
    aku ingatkan 2 je telur, 
    lupe plak 'special' gune telur jugak, 
     3 telur la makannya,
    terlebih telur suda.


    "Allahumma inni a’udzu bi ridhooka min sakhotik wa bi mu’afaatika min ‘uqubatik, wa a’udzu bika minka laa uh-shi tsanaa-an ‘alaik, anta kamaa atsnaita ‘ala nafsik"

    tigasatulima: XI seertinya 11

    4 ungkapan:

    ❤ LoVe Cik Fia ❤ said...

    cerita 11-11-11 dipawagam??

    cerita apa?? tak pernah dengar puunn :)

    Faariis said...

    cerita seram tuu...memang la xtayangkan di malaysia, kat US la...huhu

    Azizah Umairah said...

    sedapnya burger 11-11-11 tu !!!

    Faariis said...

    hahaha...memg sdap pon...

    .

    Labels

    Tags:
    Powered by Blogger.