Pages

    01 July 2010

    aku........ [ 2 ]

    aku....aku masih seperti dulu....hari2 berlalu umpama air mengalir di sungai yang deras....namun, aku kadang2 tak mampu mengharungi air yang deras itu dengan baik, malahan selalu tergapai2 kelemasan dan hanyut dibuai arus yang deras....walaupun aku mempunyai swimming and skills, ia tak mampu membantu aku....even worse than somebody who cant swim.... senantiasa aku cuba untuk menggapai ranting2 kayu atau tali yang terikat untuk menahan aku daripada terus hanyut....tp kebanyakannya aku terus hanyut bersama2 air itu....hanya sekali sekala sahaja aku mampu bertahan, itu pon hanya dengan bantuan.....


    aku.....aku sentiasa memerlukan bantuan....bantuan untuk aku terus mampu mengharungi onak dan arus sungai itu....bantuan untuk aku mampu menjadi perenang yang tidak hanyut dek arus sungai itu...bantuan untk aku terus menghadapi kepura2an dunia ini....serta bantuan untuk aku menempuhi dunia ke-2 yang bakal akan tiba tidak lama lagi....dan ianya pasti tiba tanpa siapa pun tahu khabarnya....

    aku....mengharapkan bantuan yang hanya mampu ditunaikan oleh-NYA....adakah ia akan muncul hanya dengan berdoa sahaja??....tanpa ada usaha untuk mengatasinya....ia kembali kepada aku untuk memilihnya....hanya aku mempunyai jawapannya....aku....aku....aku....



    "And we did not send any Messenger before you (O Muhammad) but We inspired him (saying): 'There is none who has the right to be worshipped but I (Allah), so worship Me (Alone and none else)." [Soorah al-Anbiyaa' (21):25]

    0 ungkapan:

    Powered By Blogger

    .

    Labels

    Tags:
    Powered by Blogger.